تاریخ : 1398/08/01

نحوه اتصال تیرچه طبقات به یک خانه ساخته شده از بلوک بتنی

در بیشتر ساخت و سازها با بلوک‌های بتنی، بلوک‌ها دیوارهای بیرونی خانه را تشکیل می‌دهند و تیرچه‌های کف در طبقه اصلی و فوقانی بین دیوارها نصب می‌شوند. اجزای اصلی شاهتیرها، که تحت عنوان تیرهای لبه‌ای نیز شناخته می‌شوند، توسط اتصالات خمشی یه دیوارهای جانبی متصل می‌شوند.

آویزهای مخصوصی به انتهای تیرهای کف نصب می‌شوند و از آنها پشتیبانی می‌کنند. در مورد اندازه شاهتیرها و تیرچه‌ها و همچنین فاصله آویزهای تیرچه صنعتی می‌توانید با تیرچه خرم دژ تماس بگیرید ما بهترین محصولات را ارائه خواهیم داد. به طور معمول، پیچ‌های خمشی قطری معادل 5/8 اینچ دارند و در فواصل 24 اینچ از هم نصب می‌شوند.

مراحل اتصال تیرچه به بلوک‌های بتنی

این مراحل را دنبال کنید تا اتصالی ایمن ایجاد شود. باید تعداد و اندازه تیرچه مورد نیاز در طراحی به درستی محاسبه شود. این تیرچه‌ها باید بارهای مختلفی را تحمل کنند و این بارها باید در طراحی‌ها محاسبه شود و طرز قرار دادن تیرچه‌ها به گونه‌ای مشخص شود که بارهای مرده و بارهای دیگر از ظرفیت مجاز که در آیین نامه‌ها در نظر گرفته شده، بیشتر نباشد. تیرهای اصلی باید مقاوم‌تر از دیگر تیرها باشند.

  1. جهت تیرچه های کف را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر ساختمان یا اتاق شما مستطیلی است، شاهتیرها به دیواره‌های بلند متصل می‌شوند و تیرچه‌ها عمود بر سردرها نصب می‌شوند. اگر ساختمان یا اتاق شما مربعی باشد، شاهتیرها به دیوارهای مخالف وصل می‌شوند.
  2. از بالای هر دیواری که یک شاهتیر بر روی آن نصب شده است را اندازه بگیرید. موقعیت مکانی بالای تیرچه‌های کف را روی هر بلوک در چندین نقطه علامت گذاری کنید. خطوطی افقی را با گچ بر روی هر دیوار نشانه گذاری کنید.
  3. تیرچه‌های طبقاتی را در دو طبقه بالای هم برای استفاده به عنوان شاهتیر استفاده کنید. دیوارها را از انتهای اتصال شاهتیرها اندازه بگیرید. شاهتیرها را با یک قاب به طول یکسان و به شکل مربع علامت بزنید. بعد از علامت زدن آنها و مشخص شدن اندازه، شاهتیرها را بر روی علامت‌ها برش دهید.
  4. در هر انتها، قسمت عریض‌تر هر پایه را علامت بزنید. خطوط گچی را بین علائم از ابتدا تا انتها رسم کنید. سوراخ‌ها را برای اتصالات خمشی در فواصل 24 اینچ در امتداد خطوط مرکزی هر لبه، با استفاده از مته برقی به قطر 5/8 اینچ علامت گذاری کنید.
  5. یک مته سنگ تراشی 5/8 اینچی را درون سوراخ قرار دهید. از دو دستیار بخواهید که یک پایه روی دیواره بلوک قرار دهند و لبه بالایی را با خط گچ، تراز کنند. به عنوان راهنما از سوراخ‌های موجود بر روی شاهتیر استفاده کنید. سوراخ‌های آزمایشی 4/1 اینچی را برای پیچ‌های خمشی بر روی دیواره بلوک ایجاد کنید.
  6. سوراخ‌های 4 اینچی را در مقابل دیواره بلوک در هر یک از سوراخ‌های آزمایشی حفاری کنید. اتصالاتی را که برای این تیرچه‌ها در نظر گرفته شده را توسط میله‌های خمشی 6 اینچی تا 5/8 اینچ افزایش دهید. اتصالات را محکم وارد هر سوراخ کنید و با ضربه زدن به کلاهک آنها با چکش آن را مسطح کنید.
  7. مجددا شاهتیر را جلوی دیوار قرار دهید و سوراخ‌ها را با اتصالات خمشی تراز کنید. شاهتیر را محکم در مقابل دیوار فشار دهید. اتصال دهنده‌ها را روی هر اتصال خمشی می‌گذارید با استفاده از سوکت‌های حلقه‌ای ایمن سازی کنید.
  8. مراحل 5 تا 7 را تکرار کنید و شاهتیرها را درون دیواره جانبی نصب کنید. به مشخصات مربوطه در بخش آیین نامه ساختمان مراجعه کنید و آویزها را در فواصل تعیین شده در هر لبه نصب کنید. بر روی دیوارهای بیرونی، آویز اضافی قرار دهید.

با رعایت کردن آیین نامه‌ها در ساخت ساختمان از ایمنی بالاتری برخوردار خواهید شد.

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم