تاریخ : 1397/07/26

شاهتیرها و تیرها در ساخت خانه

 

در ساخت خانه تیرها و شاهتیرها نقش اساسی در استهکام آن ایفا می‌کنند و باید طبق نقشه و با دقت کامل در جای خود قرار داده شوند. در این مقاله می‌توانید چگونگی ساخت شاهتیرها جهت استفاده در ساخت و ساز را با توجه به آیین‌نامه‌های بین المللی ساختمان سال 2012 را یاد بگیرید. چگونگی قرارگیری دقیق آنها، استفاده کامل از ظرفیت آنها و محکم کردن آنها برای استفاده مداوم را یاد بگیرید. با رعایت اصول ساخت می‌توان از تمام توان تیرها و شاهتیرها استفاده کرد و با قرار دادن اجزاء ساختمان مانند شاهتیرها، تیرها و دیوارها مطابق طرح تصویب شده از اشکالات بعدی جلوگیری کرد.

برای مشاهده قیمت تیرچه بتنی با ما تماس بگیرید

 

تیر مسطح یا تیر عرضی؟

شاهتیرهای عرضی به گونه‌ای قرار داده می‌شوند که تیرچه‌های کف به طور مستقیم در بالای آنها قرار می‌گیرند. آنها معمولا دارای ارتفاع مشابهی با حفره‌های تحت فشار هستند. شاهتیرهای عرضی معمولا نیاز به تنظیمات کمی متفاوت در تراز پی و پایه دارند. از تراز پی تا انتهای این شاهتیرها باید قطعاتی برش داده شده و متصل شوند. پلهایی در این تراز باید ساخته شود به طوری که بالای آنها دارای فاصله‌ای به اندازه ضخامت این پل‌ها در زیر تیرچه‌ها همچنین تنها راه عملی برای تقویت سیستم‌های کف ضعیف هستند. با آنها می توان از استقامت کف اطمینان داشت.

تیرهای مسطح به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بالای آنها به طور مسطح در تراز تیرچه‌های کف قرار بگیرد. این نوع شاهتیر نیازمند آن است که در تراز پی بر پایه دیوارها متصل شود. این همچنین نیازمند یک نوار یا آویز کف است تا به صورت دائمی اتصال برقرار کند. آگاه باشید، در حالی که ما ترجیح می‌دهیم از مدل نواری استفاده کنیم (که مورد تائید آیین نامه بین المللی ساختمان 2012 است) آنها در برخی از مناطق استفاده نمی شوند. مدل آویز کف نیز یک الزام برای تمام تیرهای مسطح در سیستم های کف مهندسی ساز هستند.

 

جدول میلگرد تیرچه بتنی

چگونه یک شاهتیر را جانمایی کنید

این خیلی ساده است که موقعیت قرارگیری تیرها را با محل دیوارهای باربر مقایسه کنید. آنها باید دقیقا مطابق یکدیگر باشند. توجه داشته باشید که حتی تغییرات جزئی در موقعیت دیوارها باید در محل قرارگیری شاهتیرها نیز اعمال شود. با وجود اینکه آیین نامه‌ها کمی خروج از مرکزیت بین تیرها و دیوارها را مجاز می‌دانند، ما آن را به طور کامل توصیه نمی‌کنیم.

تا جایی که ممکن است شاهتیرها را با استفاده از شاغول به طور مستقیم قرار دهید. این کار بسیار ساده است. به هیچ وجه از روش دیگری استفاده نکنید، مگر اینکه کاملا از روش خود مطمئن باشید.

 

برای دانستن روش ساخت تیرچه بتنی به دیگر مقالات ما مراجعه کنید.

متصل کردن شاهتیرها به یکدیگر

نسل جدید اتصالات تحت عنوان پیچ و مهره TimberLok وجود دارند. آنها سازگار با آیین نامه هستند و دارای قدرت اتصال‌های مختلفی می‌باشند. آنها همچنین به راحتی می‌توانند توسط یک راننده باتجربه به خانه شما حمل شوند. اگر فقط از گیره‌ها برای اتصال استفاده می‌کنید، از تعداد زیادی از آنها استفاده کنید؛ حداقل یک ستون از چهار مورد به ابعاد 2 × 12 به فاصله شانزده اینچ در هر لایه استفاده کنید. تمام تیرهای LVL بیش از دو لایه باید به یکدیگر پیچ شوند.


 

 

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم