تاریخ : 1397/11/02

فونداسیون تیر و پایه با بتن قسمت سه

 

آخرین چیزی که من می‌خواهم به آن اشاره کنم آزمایش بتن است. این در همه پروژه‌های مسکونی رخ نمی‌دهد، اما این فقط یک پروژه مسکونی نیست. یک شرکت آزمایشی به محل پروژه می‌آید و بتن را از دو کامیون بتن مختلف (به طور تصادفی) برای انجام آزمایش‌های اسلامپ و مقاومت فشاری بررسی می‌کند.

آنها درجه حرارت بتن را اندازه می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که بتن برای مدتی طولانی در کامیون منتظر نبوده و پس از حمل از محل کارخانه همچنان برای استفاده مناسب است. کمیته استاندارد ساختمان مهندسین را موظف به آزمایش بتن قبل از انجام کار نموده تا هر سازه‌ای با استاندارد بالا ساخته شود.

 

در اینجا مجموعه‌ای از موارد ارائه شده است که نشان دهنده نحوه انجام آزمایش اسلامپ و مقاومت فشاری است. نحوه کارکرد به این صورت است که یک مخروط فلزی سه بار پر می‌شود، هر بار نیز با 20 ضربه میله فلزی توزیع می‌شود. سپس مخروط به آرامی برداشته می‌شود و در کنار مخروط بتنی قرار می‌گیرد.

میله فلزی از بالای صفحه تا محل بتن پس از افت را اندازه گیری می‌کند. میزان کاهش نشان دهنده میزان مقاومت بتن است. من اعتقاد دارم مهندسین سازه به دنبال بتنی با مقاومت 3500 پوند در اینچ مربع هستند بنابراین میزان اسلامپ باید در محدوده 4 اینچ باشد. اسلامپ بیشتر باعث رد شدن بتن در این آزمایش می‌شود.

 

سپس بعد از چند روز، تمام قالب‌های تخته سه لا باز می‌شود و می‌توانید محصول بتنی را مشاهده کنید. با توجه به اینکه من می‌دانم که بتن ریزی چقدر پر زحمت است، همیشه از دیدن آن شگفت زده می‌شوم با اینکه ممکن است ساده به نظر برسد.

وقوع کوچکترین اشتباه به این معنی است که مراحل بعدی نیز ممکن است با مشکل مواجه شود. تمام صفحات جاسازی شده، ارتفاع سقوط، لبه‌های آجری، لبه‌های آجری معکوس، پاکت‌های اتصال و غیره همگی باید به طور همزمان باز شوند. این کار نیز ممکن است ساده به نظر برسد.

 

سازه‌هایی با فونداسیون ساخته شده از بتن

شما می‌توانید از انواع مختلف تخته‌های نگهدارنده خاک استفاده کنید که از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند.

در اینجا نیز می‌توانید از نزدیک نگاهی به جزئیات گوشه بیندازید، به برش مقطع تخته نگهدارنده خاک توجه کنید.

این بخشی از پایه بتنی است که تیرهای اصلی بر روی آن قرار می‌گیرند، اگر می‌خواهید مطالب بیشتری در این مورد در این نوع پروژه بدانید، به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید.

در نهایت، این یک گاراژ جدا شده در سمت راست و خانه اصلی در سمت چپ با یک راهرو در میان است. دیوارهای نگهدارنده خاک در خانه قرار داده شده‌اند و شما می‌توانید پایه را در گوشه پایین سمت چپ خانه قرار دهید.

در ترانشه‌ها، می‌توانید فضای راهرو، لوله‌های زهکشی محیطی را نیز بتن ریزی کنید. اما این یک پست متفاوت برای یک روز دیگر است.

من سعی کردم مطالب را ساده حفظ کنم، اما اطلاعات کافی برای بیان بعضی از مزایا را در اختیار شما قرار دهم. در روز بتن ریزی، ما دسته‌ای از کارکنان را برای بازدید از چگونگی پیشرفت کارها را به سایت فرا خواندیم.

ما حتی صاحب خانه را به سایت دعوت کردیم و در حین بتن ریزی به او توضیح دادیم که چه اتفاقی در حال وقوع است. چنین چیزهایی می‌تواند واقعا خسته کننده باشد اما همانطور که در موارد مختلف ذکر کردم، شما باید چیزی را درک کنید تا قدر آن را بدانید.

این یک فونداسیون یا طرح ارزان نیست بنابراین ترجیح دادم زمانی را صرف توضیح آنچه در سایت در حال وقوع است کنم، زیرا در این صورت مالک بیشتر در مورد چیزی که در نهایت دریافت می‌کند شگفت زده خواهد شد.

من شکی ندارم که توصیف مشتری ما به مردم در مورد خانه‌اش بیشتر از یک کف پوش بلوط سفید یا یک فونداسیون تیر و پایه نخواهد بود.

اما با دانستن این موارد می‌تواند توضیحاتی در مورد برش کفپوش به مردم بگوید این یک کفپوش بلوط سفید است و این الگو تحت عنوان کلیسای جامع شناخته می‌شود و قادر است 13 بارگذاری بتنی را بر اساس روش بتن ریزی در تیرهای اصلی تحمل کند و من فکر می‌کنم این خیلی دلنشین است.


 

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم