تاریخ : 1397/11/30

استفاده از سیمان مصنوعی در سازه

 

مخلوط کردن ملات سیمان

سیمان باید در هر دو حالت ساده و ترکیب شده با ماسه آزمایش شود. براکت‌های سیمانی ساخته شده برای آزمایش بسیار راحت هستند زیرا به مدت زمان کمتری نیاز داشته و تنوع در مخلوط آنها کمتر است. اما در ساخت و ساز، سیمان به ندرت بدون مخلوط با شن و ماسه استفاده می‌شود و ارزشمندترین آزمایش مقایسه‌ای از برندهای مختلف است که می‌تواند باعث شود سیمان‌های مختلف در ترکیب با شن و ماسه در ملات مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که یک سیمان ممکن است هنگامی که با شن و ماسه مخلوط شود، مقاومت کمتری از خود نشان دهد و استفاده از یک برند دیگر سیمان نتایج بهتری را ارائه دهد و به این ترتیب یک مقایسه بین آنها انجام می‌شود تا نتایج به دست آمده با استانداردهای کمیته استاندارد ساختمان برابر باشد و مورد قبول قرار بگیرد.

 

عملا مزیت حاصل از آزمایش مقاومت سیمان برای اهداف ساختمانی تعیین خواهد کرد که کدامیک از برند‌های موجود، با توجه به هزینه و مقاومت برای اهداف مورد نظر مطلوب است، هر چند مقاومتی که توسط تولید کننده سیمان مشخص شده است و پیمانکار باید آزمایشات لازم را برای حصول اطمینان از این مقاومت با توجه به الزامات مشخص شده انجام دهد.

 

با مقایسه برندهای مختلف سیمان، مراقبت‌های ویژه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود همان نوع و کیفیت شن و ماسه استفاده شده است، زیرا تفاوت در شن و ماسه ممکن است باعث ایجاد اختلاف زیادی در نتایج شود. توصیه می‌شود که به طور متوسط ​​میانگین پنج برند سیمان در زمان تست مقاومت سیمان مورد استفاده قرار گیرد.

 

ساخت براکت‌های سیمانی

شیوه ساخت براکت‌های سیمانی باید به شرح زیر باشد: بر روی یک ورق شیشه‌ای ضخیم ورق‌های کاغذی را در آب خیس کرده و در بالای هر ورق قرار دهید و قالب را با آب آغشته کنید. قبل از مخلوط کردن ملات، باید یک مخلوط تجربی برای تعیین مقدار دقیق آب مورد نیاز برای ترکیب سیمان با نسبت‌های مناسب ساخته شود.

اگر سیمان با شن و ماسه مخلوط شود، سیمان و شن و ماسه خشک باید به دقت مورد اندازه گیری قرار گیرد تا نسبت مورد نظر 1 به 1 یا 1 به 3 به صورت دلخواه بدست آید و شن و ماسه و سیمان به طور کامل خشک در یک جعبه تنگ ترکیب شوند. تمام آب مورد نیاز برای مخلوط کردن باید به یک باره اضافه شود و کل توده به طور کامل و سریع به مدت پنج دقیقه مخلوط شود.

 

با استفاده از ملات به دست آمده، قالب‌ها باید با استفاده از یک فیلر پر شوند و ملات به خوبی فشرده شود. سپس ملات بدست آمده باید با یک ماله تراز شود، این کار باید به آرامی از طرفین شروع شده و سپس به سمت مرکز با فشار بیشتری انجام شود، تا زمانی که ملات به حالت الاستیک درآمده و آب به سطح برسد. این کار حداقل به مدت یک دقیقه ضروری است. جرمی که روی قالب قرار دارد باید با یک چاقو برداشته شود و سطح صاف شود.

براکت‌ها باید به محض سخت شدن قالب تا حدی که بدون پشتیبان استحکام خود را حفظ کنند از قالب‌ها برداشته شوند، و باید در جعبه‌ای که با روی پوشیده شده است قرار بگیرند و پوششی بر روی آن کشیده شود. براکت‌ها باید در جعبه به مدت 24 ساعت باقی بمانند و سپس در زیر آب قرار داده شده و آزمایش شوند. آنها تا زمانی که آزمایش نشده‌اند، باید به طور مداوم در زیر جریان آب قرار گرفته و به محض خروج از زیر آب مورد آزمایش قرار بگیرند.

 

مدت زمان آزمایش براکت‌ها

نیمی از براکت‌ها معمولا در پایان هفت روز آزمایش می‌شوند و بقیه آنها در پایان بیست و هشت روز مورد آزمایش قرار می‌گیرند. اگر نمی‌توانید به مدت بیست و هشت روز منتظر بمانید، می‌توانید در پایان یک روز و هفت روز آنها را مورد آزمایش قرار دهید و قدرت نهایی سیمان با توجه به افزایش مقاومت بین این دو تاریخ مورد قضاوت قرار گیرد. هنگام استفاده از شن و ماسه برای ساخت براکت‌ها، مطلوب است تا بیست و هشت روز منتظر بمانید.


 

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم