تاریخ : 1398/03/04

تیرچه فولادی در خانه‌های مسکونی

 

تیرچه فولادی در مناطق مسکونی و در خانه‌های شخصی کاربرد فراوانی دارد. با استفاده از این نوع تیرچه می‌توانید سقف‌های مختلف را پوشش دهید. استفاده از تیرچه فولادی در اکثر خانه‌ها بسیار مرسوم است. اکثر آنها 8 اینچ ارتفاع دارند، اما تیرچه‌های 10 یا 12 اینچی به شما اجازه می‌دهند دهانه‌های طولانی‌تری را بدون نیاز به ستون‌های مزاحم پوشش دهید.

نکاتی در مورد تیرچه فولادی

تیرچه‌ها در اندازه‌ها، ضخامت‌ها، وزن‌ها و طول‌های مختلف و به صورت گالوانیزه عرضه می‌شوند. ستون‌ها و شاهتیرها از تیرچه‌ها حمایت می‌کنند و باید به آنها جوش داده شده و روی آنها، با شن و ماسه پر شود. تیرچه‌های با طول بیشتر به شما اجازه می‌دهند که فاصله بین ستون‌ها را بیشتر کنید با این کار در بسیاری از فضاها دیگر نیازی نیست از ستون‌های زیادی استفاده شود.

مهندسان سازه و یا معماران اندازه تیرچه را مشخص می‌کنند

در طراحی خانه از تیرچه‌های فولادی استفاده می‌شود و برای پشتیبانی کف و حتی بخش‌های دیوار آجری مورد استفاده قرار می‌گیرند. آیا می‌توان از تیرچه‌های بتنی به جای تیرچه‌های فولادی استفاده کرد؟ آیا کار با تیرچه‌های فولادی در محل سایت پروژه دشوار است؟

تیرچه‌های فولادی شکل، اجزای سازه‌ای بسیار کاربردی هستند که به طور مرسوم در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که تیرآهن ماده اولیه مورد استفاده در ساخت و ساز بسیاری از خانه‌ها است. با این حال، فولاد یک ماده پرطرفدار در پروژه‌های تجاری و یا صنعتی به عنوان اصلی‌ترین مصالح است.

معماران و مهندسان از مصالح فولادی در خانه برای تیرچه‌ها و ستون‌ها استفاده می‌کنند، زیرا این یک ماده بسیار قوی است. معمولا مصالح دیگر می‌توانند میزان بار مشابهی را تحمل کنند، اما سطح مقطع آنها بیشتر بوده و معمولا سایز آنها بسیار بزرگتر از تیرچه‌های فولادی است که می‌توانند میزان وزن مشابهی را تحمل کنند.

عوامل مخرب نمی‌توانند خطری برای تیرچه ایجاد کنند و این قابلیت می‌تواند برای بخش‌های مختلف خانه شما یک مزیت بزرگ باشد. شما می‌توانید در بسیاری از موارد یک تیرچه فولادی را به جای تیرچه‌های بتنی جایگزین کنید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که از مشاوره یک مهندس سازه یا یک معمار استفاده کنید و مصالح مورد استفاده و تکیه گاه‌های مورد نیاز را تعیین کنید.

اگر از فولاد استفاده می‌کنید، به جزئیات اتصالات در تکیه گاه‌های فولادی توجه کنید. اتصالات بین تیرچه‌ها و ستون‌ها باید ایمن شوند.

فولاد یک ماده سنگین است

به نوارهای نازک موجود در بالای ستون‌ها اعتماد نکنید چرا که می‌توانند بال پایینی تیرچه‌ها را به راحتی خم کنند. این زبانه‌ها فقط یک تدبیر موقتی هستند تا زمانی که یک جوشکار وارد عمل شود. تیرچه‌های فولادی ، همان طور که انتظار دارید، سنگین هستند. ابعاد و اندازه تیرچه‌های فولادی یکسان نیست. شما ممکن است دو تیر با ارتفاع و طول تقریبا یکسان داشته باشید، اما ممکن است یکی بیش از دو برابر دیگری وزن داشته باشد.

تیرچه‌های بلندتر بهتر هستند

مشکل معمول به هنگام استفاده از تیرچه‌های فولادی معمولی که در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود این است که آنها در فاصله‌های مشخص به طور متوسط ​​به ستون‌هایی به عنوان تکیه گاه نیاز دارند. اگر قصد استفاده از فضای زیرین خانه خود به عنوان انباری را دارید، این ستون‌ها می‌توانند مشکل ساز باشند.

شما با نصب تیرچه‌هایی با طول بیشتر، از تعداد زیاد ستون‌ها اجتناب کنید. هر چقدر تیرچه‌ها بلندتر باشند، در حدود 10 یا 12 اینچ به جای 8 اینچ، می‌توانید محیط‌های بیشتری بین ستون‌ها را پوشش دهید. تیرچه‌های سنگین‌تر گاهی اوقات می‌توانند فواصل بیشتری بین ستون‌ها را پوشش دهند. یک مهندس سازه یا معمار داخلی می‌تواند با رجوع به آیین نامه طراحی فولادی خود همه این موارد را برای شما تعیین کند. تیرچه خرم دژ آمادگی مشاوره و ساخت انواع تیرچه برای مصارف شما را دارد.


 

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم