تاریخ : 1398/03/07

پیشگیری از زنگ زدگی تیر و تیرچه فولادی در خانه‌های مسکونی

 

اگر شما قصد استفاده از تیر و تیرچه فولادی در یک منطقه مرطوب را دارید دیگر نگران زنگ زدگی آن نباشید، می‌توانید آنها را با پوشش گالوانیزه سفارش دهید. می‌توان از تیرها، تیرچه‌ها و ستون‌های گالوانیزه برای ساخت خانه استفاده کرد. قیمت آنها بالاتر است، اما اگر به حفاظت در برابر زنگ زدگی نیاز دارید، بدانید که آنها در دسترس هستند.

 

گالوانیزه یا رنگ کردن تیر و تیرچه فولادی  

اگر نمی‌توانید هزینه گالوانیزه کردن را بپردازید، ابتدا و قبل از نصب، تیر، ستون و تیرچه فولادی با جان باز را رنگ آمیزی کنید. برای حفاظت هر چه بهتر از رنگ‌های سه لایه و از یک رنگ خاص ضد زنگ بر روی فولاد استفاده کنید.

ضد زنگ‌های موجود در بازار برای تیرها و ستونهای فولادی یک گزینه عالی بوده و شامل یک پرایمر فلزی هستند. این ضد زنگ همچنین برای رنگ آمیزی انواع محصولات فلزی نیز مناسب است به ویژه اگر شما فضای فولادی زیادی برای رنگ آمیزی دارید.

 

تیر و تیرچه فولادی یکی از مصالح بادوام است و ارزش سرمایه گذاری را دارد

تیر و تیرچه فولادی به خاطر دوام بالایی که دارند در بسیاری از سازه‌ها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و استحکام آنها ثابت شده است. تیرچه فولادی فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌توان به وسیله آنها سقف‌ها را پوشش داد. در صورت استفاده از تیرچه فولادی فصله ستون‌ها را می‌توان افزایش داد و از تعداد کمتری ستون در ساختمان استفاده کرد.

اگر این تیر و تیرچه فولادی را گالوانیزه کنید و یا با استفاده از ضد زنگ پوششی بر روی آن ایجاد کنید، دوام آن بسیار بالاتر خواهد رفت. می‌توان ساختمان‌های زیادی را مشاهده کرد که سالیان زیادی از این محصولات فولادی استفاده می‌کنند و بدون کوچک‌ترین آسیب این محصولات دوام آورده‌اند.

 

مقاوم سازی ستون‌های فولادی

هیچ وقت نباید ستون‌های فولادی را بدون پوشش محافظ رها کنید. یکی از گزینه‌های ارزان، استفاده از پوشش ضد زنگ است. ستون‌های فولادی یک استاندارد جهانی در ساخت و ساز مجتمع‌های مسکونی هستند. بعد از تاثیر رطوبت مشکل دیگر مربوط به هنگام آتش سوزی است که ستون‌های فولادی ممکن است نرم شده و تیر و تیرچه فولادی نصب شده بر روی آن فرو بریزند.

 

شما می‌توانید ستون‌های فولادی را در برابر خم شدگی و تخریب به هنگام آتش سوزی با پر کردن آنها با شن و ماسه خشک مقاوم سازی کنید(البته اگر این ستون‌ها از دو تیرآهن جوش داده شده به هم ساخته شده باشند). فقط کافی است در ستون‌های فولادی یک سوراخ 2/1 اینچی در قسمت بالای آن حفر کنید. از یک لوله پلاستیکی و یک قیف برای ریختن شن و ماسه به درون ستون استفاده کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که از یک جوشکار برای جوش دادن ستون فولادی به انتهای تیرچه فولادی برای ایجاد بهترین اتصال کمک بگیرید. شما همچنین می‌توانید از قطعات پیش ساخته فولادی در سوراخ‌های پایین بال تیرها و تیرچه‌ها و پیچ کردن آنها به ستون استفاده کنید. شما باید قیمت تمام گزینه را بررسی کنید تا متوجه شوید کدامیک گزینه مناسب‌تر و ارزان‌تری برای منطقه شما است.

 

برای تراز کردن تیر و تیرچه فولادی نیاز به قطعات مسطح فولاد ضد زنگ با ضخامت‌های مختلف است. با قرار دادن این صفحات فولادی و جوش دادن آنها به تیر و تیرچه فولادی یک اتصال مقاوم ایجاد می‌شود که دارای دوام بالایی خواهد بود. اگر کاملا ایمن سازی نشوند، عوامل مختلف به راحتی می‌توانند موجب گسستگی آنها شوند.

 

تعیین اندازه تیرهای فولادی و دهانه و فاصله ستون‌های فولادی در بین تیرها امری است که باید توسط مهندسین معماری انجام شود. شما نمی‌توانید با حدس و گمان پیش بروید و امیدوار باشید که ستون‌ها و تیرها کارآیی مناسب خود را داشته باشند. هنگام تصمیم گیری در خصوص محاسبه، نصب یا اصلاح طراحی خانه خود، یک مهندس سازه یا یک معمار باتجربه در زمینه محاسبه تیرچه‌ها و ستونها استخدام کنید.


 

منبع:

برچسب ها:

لینک سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان

ما را در شبکه های اجنماعی دنبال کنید
اطلاعات تماس
آدرس: تهران- جاجرود- شهر پردیس- شهرک صنعتی خرمدشت
تلفن: 02176217155
موبایل: 09121090096
فکس: 02176217159
ایمیل: info[at]tirche-khorramdezh.com
لینک های مهم